|

Carlsberg X Lars Ulrich – Trommeslageren designer flaske for Carlsberg

Carlsberg X Lars Ulrich er en del af kampagnen “Stand Out”, som Carlsberg i øjeblikket laver i samarbejde med 7-eleven. En række kendte danskere som blandt andre  Wulfmorgenthaler, Pilou Asbæk og Vinnie Who har tidligere designet limited edition flasker i forbindelse med kampagnen. Nu er turen kommet til den nok mest markante af dem alle, nemlig trommeslageren fra Metallica, Lars Ulrich.

Om Carlsberg X Lars Ulrich videoen

Den meget personlige kampagne-video med Lars Ulrich er optaget lige ud for San Fransisco i Californien, hvor Lars selv bor. Her fortæller den danske musiker om, hvordan han som ung tog til USA og siden hen har været på en over 30 år lang rejse.

Lars Ulrich beretter om heavy miljøet i 90’erne, som indebar om læderjakker og beskidte t-shirts, hvilket stod i stor kontrast til i den typiske glamrock, der dengang var meget populær. Men pladeselskaberne fandt hurtigt ud af, at folk ikke ville have kommercielt indpakket musik men noget mere edgy som Metallica. Det førte til de første Europa turneer for Lars Ulrich og resten af Metallica, og da ”The Black Album” udkom i 1991, tog det for alvor fart.

Temaet for interviewet er helt i tråd med Carlsbergs kollektion, nemlig ’standing out from the crowd’. Lars Ulrich er uden tvivl en af de danskere, som har gjort dette allerbedst. Se hele interviewet i videoen her…

Carlsberg X Lars Ulrich1

Lars Ulrich har selv valgt billedet til etiketten på hans Carlsberg flaske. Det er den berømte rock fotograf Ross Halfin, der står bag

Sponseret indlæg.

 

Mere viden...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *