Kan du lide Jack? Kan du lide Jones?

Kan du lide Jack? Kan du lide Jones?

Da jeg gik i gymnasiet tilbage i start-90’erne kørte der en stor “hemmelig” reklamekampagne rettet mod os (dengang) unge. Jeg husker tydeligt sætningerne:

Kan du lide Jack?

Kan du lide Jones?

Det var dengang Bestseller lancerede deres nye brand af herretøj: Jack & Jones.

Mange liter er løbet i åen siden dengang, både for mig og for tøjbrandet.

Jeg må med skam indrømme, at jeg indtil nu har været fuld af fordomme om Jack & Jones. I mine øjne var det jeans til 350 kroner og t-shirts med grimme prints. Noget jeg gik i da jeg var i 30’erne og boede i provinsen.

I dag blev fordommene gjort til skamme.

Redaktionen var inviteret til et event i en gammel fabrikshal et sted på Nørrebro. Vi mødte alt fra den unge, dedikerede designer bag den kommende kollektion fra J&J’s Royal Denim Division og byens trendsettere til DJ og snackpiger.

Royal Denim Division – Selvedge Denim

Med Royal Denim Division har Jack & Jones taget skridtet fra mainstream “cowboybukser” og ind i jeans’nes superliga: Selvedge Denim.

Her snakker vi rå, uvasket, ubehandlet og kraftig denim syet til jeans og jakker i Italien og Japan.

Måske har du set smarte japanske trendsettere rocke den slags denim? Hvis ikke er du gået glip af noget. Få har så godt styr på denimmoden som japanerne. Nu kan du følge i deres fodspor.

Det er jeans, der er stive og skal gås til. De må ikke vaskes, men bliver blot federe og federe og mere personlige jo mere du går i dem.

Designeren sagde bl.a.:

“Hvis I har de samme jeans på og du cykler på arbejde og du kører i bil, så bliver de slidt forskelligt og får et individuelt look”.

Herunder er et billede af de samme jeans båret af designeren selv i henholdsvis 0, 365 og 730 dage:

Selvedge Denim

I det hele taget emmede dagens event af passion for tøjet. Den nye kollektion, der kommer på hylderne i juli 2019 indholder udover jeans, denimjakker, t-shirts og huer også ternede skovmandsskjorter, som har taget et helt år at udvikle. Der er virkelig kælet om designet, sammensætningen af materialer og detaljer.

Fælles for alle styles er den lille røde prik, der igen er inspireret af Japan.

Skal vi ødelægge vores jeans?

Som en sjov gimmick havde Jack & Jones stillet borde med elektrisk værktøj, maling, patches og Posca-tusser op. Her kunne man tage et par bukser eller en jakke og gøre dem personlige.

Det skal jeg love for at der var nogen der benyttede sig af. Der blev både hældt maling udover tøjet, fræset denim i stykker med en slibemaskine og meget andet.

Jeg spurgte min med-redaktør: “Skal vi prøve?” – men vi var ret enige om at vi var for gamle til at ødelægge et par gode jeans, som vi i stedet tog under armen som de var.

J&J

Glæd dig til juli 2019

Den nye kollektion af Royal Denim Division kommer på gaden til juli og med det vi så i dag, kan vi kun glæde os til at få fingrene i dette tøj.

Uafhængigt af RDD, kommer Jack & Jones også i juli med deres første duftserie til mænd, der består af tre forskellige parfumer.

JJ Fragrance

Det er ikke det sidste du har hørt…

Som sagt, må jeg æde mine ord om Jack & Jones i mig efter i dag, og jeg lover at dette ikke er det sidste I kommer til at høre fra os om det danske tøjbrand og deres nye stil.

Hvis du ikke kan vente til juli, kan du se og købe den nuværende kollektion her.

Mere viden...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *