Et nyt take på de klassiske Wayfarers fra Ray-Ban
Siden 1956 har Ray-Ban produceret de nu ikoniske Wayfarers med den karakteristiske hældning ind mod ansigtet. Modellen findes i dag i et utal af farver, og i samarbejde med The Martinez Brothers har Ray-Ban netop sendt to nye modeller på gaden. Dette sker som led i lanceringen af et helt nyt tiltag fra Ray-Ban, nemlig Ray-Ban Studios.
Ray-Ban Studios er en kreativ hyldest til unikke personligheder og individualister. Det er et kreativt univers, hvor musikere og andre kunstnere kan dele deres tanker, historier og idéer med resten af verden. Første kampagne fra Ray-Ban Studios er ”Feel the beat”, der sætter fokus på udvalgte musikeres personligheder.
The Martinez Brothers (Chris og Steve) fra Bronx i New York, er de første kunstnere, som Ray-Ban samarbejder med i ”Feel the beat”. Dette sker med to par Wayfarers, som brødrene har designet. Disse produceres i et begrænset oplag på kun 500 eksemplarer hver. Virkelig limiteret må man sige.
Chris’ Wayfarers
Ved første øjekast kan de godt fremstå lidt feminine i deres udtryk, men brillen er unisex ligesom alle andre Wayfarers. Chris beskriver selv sin brille som værende meget lig sin musik; meget legende og pulserende og med en snert af 70erne over sig. Brilleglasset er i øvrigt den originale pinke fra Ray-Ban Legends.
Steves Wayfarers
Tilpas underspillet design, der samtidig har en rigtig fed farvesammensætning. Steves solbrille har blå polaroid-glas på en klassisk, sort ramme og hvide stel. Kontrasten markerer på fornem vis den originale Ray-Ban Wayfarer solbrille, og designet fremstår både stilrent og minimalistisk. Apropos kontrast så er dette vel nærmest modsætningen til Chris’ brille.
Gik du forgæves? Design din egen Wayfarer
Som nævnt længere oppe, så er denne første co-lab mellem Ray-Ban og The Martinez Brothers limited edition i 500 eksemplarer. På Ray-Bans hjemmeside kan man selv designe sine Wayfarers og når du derfor ikke at få fingrene i et par, så kan du altid designe dine egne selv.
Vælger du at designe selv bliver dog uden det særlige præg, som brødrene har givet deres unikke kreationer. Bl.a. har hver brille et ”Cuttin Headz” (The Martinez Brothers eget pladeselskab) logo på den ene side og en Ray-Ban Studios signatur på den anden.